Hos familjen Snellman i Österbotten

Jag visste inte så mycket om Finland mer än att de hade
Mumintrollen, Marimekko och ett obegripligt språk innan
Anna och jag åkte dit för att göra några reportage.

Men att vår gemensamma historia var så lång som 800 år
och att de finlandssvenska känner sig som svenskar och inte
som finländare var något jag fick lära mig under vår
intressanta och lärorika resa till grannlandet i öster.

I Lantliv 3/2017 har Anna och jag med ett reportage från
Victorias och Robins härliga hem på landet utanför Jakobstad.
Missa inte det, och se gärna mer av familjens hem och allt
vackert som Victoria stickar till familjens småttingar på
Instagram @victoriasnellman








Stort tack för att vi fick komma till er!

XO

1 kommentar:

Tuija sa...

Hej! Jag är en finländare och det var inte så roligt att läsa om att de finlandssvenska känner sig som svenskar och inte som finländare...kanske just den här familjen gör så, men hoppas att inte alla finlandssvenska gör det..? Det låter nämligen som det skulle vara någonting fel med att bo i Finland och vara en finländare..